|
|
| |
|
|
| |
SMS:a RECEPTBANKEN
TILL 72500 |
så sms:ar vi tillbaks ett slumpat recept.
Bra om du vill ha mattips & recepttips när du är i mataffären och inte vet vad du ska bjuda på för middag! Kostnad 5kr +ev. trafikavgift |
|
|
| |
|
|
|
|
Hej och välkommen till Receptbankens kokbok på nätet!
Tanken med detta forum är att dela med sig av sina bästa recept och att hämta inspiration till kvällens middag, veckans bak eller ett ställe att slå i då du är godissugen.
Hjälps vi åt så kommer vi snart att ha ALLT som behövs för att lyckas i köket.
Besök Lyckas med mat - Köksredskap och vintillbehör |
|
|
|
|
|
|
Glöggrecept
|
Vill du ha detta recept i din mobil? sms:a RECEPTBANKEN 149 till 72500 Bra som inköpslista & komihåglapp! (kostnad 5kr +ev trafikavgift) |
| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Eva St Silver medlem

.jpg)
|
Skrivet: Lör Jan 29, 2005 10:11 pm Rubrik: Glöggrecept |
|
|
Här kommer ett recept på Glögg lite fel tid kan tyckas men eftersom det blir mycket godare om det får stå ett antal månader så ligger det ganska rätt i tiden för nästa jul.
GLÖGG
5 l Svagdricka
2,5 kg Socker
5 Skalade skivade potatisar
2 pkt Russin
1 pkt Jäst
3 påsar Nejlikor
2 påsar Kumminkärnor
1 påse Ingefära
ev. Pommerans
Låt jäsa i 3-4 veckor. Lock, ej helt tättslutande. Låt stå i rumstemperatur.
Sila genom saftfilter. Buteljera. Låt stå och mogna 8-10 mån för bästa resultat. _________________ Man skulle nog kunna bli botad från sina fel om man inte trivdes med dem |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Yin o Yang Trä medlem

.jpg)
|
Skrivet: Mån Feb 07, 2005 2:20 pm Rubrik: HURRA! |
|
|
Så glad jag blev när jag gick in på det här receptet . Jag har tappat bort det och inte lyckats få tag på det igen. Nu ska det göras glögg till julen 2005  _________________ Möen mad och goer mad å mad i rättan tid |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Eva St Silver medlem

.jpg)
|
Skrivet: Mån Feb 07, 2005 11:41 pm Rubrik: |
|
|
Vad kul att det kom till användning direkt. Hos mig har denna glöggen blivit en tradition till jul och utan den är det verkligen något som saknas när december börjar nalkas  _________________ Man skulle nog kunna bli botad från sina fel om man inte trivdes med dem |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
 |
|
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
|
| Sida 1 av 1 Forumindex -> Vin |
Tipsa en kompis om detta recept
Lägg till i min kokbok
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|
|