Recept

 
     
Kommentarer
Spara recept
 
   

kall pastasallad - Lasse Holms Lyxiga pastasallad

Hejsan


För några år sedan gjorde jag och min make succé på grillfester med en kall pastasallad, som förutom pasta innehöll basilika, fetaost och parmesan (säkert något mer...).

Receptet förlorades i samband med en flytt och vi skulle så gärna vilja bli grillkungen och -drottningen i år igen.

Kan någon hjälpa till??



 

 
 
 

  kall pastasallad - Lasse Holms Lyxiga pastasallad | Recept | Sallader | Pastasallad

Jag gjorde Lasse Holms sallad idag och den var jätte god. Tänkte precis som du så jag använde ingen fetaost. Däremot la jag till soltorkade aprikoser, och använde större mängd av allt annat än pastan säskilt pinjenötterna. Tyckte att det behövdes för att få lite tuggmotstånd. Använde mig av röd basilika så det blev riktigt färggrannt.

brittmarie



Re: Lasse Holms Lyxiga pastasallad

En undran!!... blir det inte lite mycket med både Parmensam och fetaost, i känn som det bli kleggigt eftersom feta binder parmensamen? två kontrasret...känns det som? antingen parman eller fetan tycker jag.

/// Anonymous


Lasse Holms Lyxiga pastasallad

Detta kanske kan va något?



Lasse Holms Lyxiga pastasallad



0,6 liter Pasta

20 st svarta oliver, urkärnade

3 msk soltorkade tomater, marinerade, strimlade

2 dl parmesanost, grovriven

3,5 dl ruccola, grovhackad

1 msk färsk basilika, finstrimlad

2 msk pinjenötter, rostade

Fetaost





Koka pastan. Låt pastan rinna av i ett durkslag. Lägg pastan i en stor skål.



Blanda försiktigt ner oliver, tomater, parmesan, ruccola, basilika, fetaost och pinjenötter.

/// Anonymous


Kall pastasallad

Jag vet inte om det är liknade det här receptet du letar efter ...men annars så rekomenderar jag denna inte så dumt faktist:)

https://www.receptbankenskokbok.se/viewtopic.php?t=109

Tinaz





Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N